Не доводиться дивуватися. У свій другий вікенд Captain Marvel («Капітан Марвел») – перша екранізація коміксу студії Marvel, в якій головний персонаж жінка, незважаючи на втрату 55 відсотків відвідуваності зайняла перше місце в північноамериканському прокаті (США і Канада спільно).
З цим результатом фільм після свого другого вікенду зібрав у «домашньому» прокаті 266,2 мільйона доларів. А після того, як в решті світу картина добрала ще 119,7 мільйона доларів, її закордонний улов склав 494 мільйони доларів, а загальний збір по всьому світу, включаючи Північну Америку, досяг вражаючих 760,2 мільйона.
Оскільки фінальний збір іншої картини з жінкою-супергероєм, але студії DC, Wonder Woman («Диво-жінка») закінчив свій світовий прокат із 821,8 мільйонами, то тепер немає сумніву, що наша американська красуня Брі Ларсен обійде ізраїльську красуню Галь Гадот, що зіграла Чудо-жінку, і капітан Брі принесе студіям «Марвел» і «Дісней» явно більше мільярда доларів. Питання лише в тому – наскільки більше.
Цікаво, що в плані тих, хто дивився фільм у цей уїк-енд, як і раніше переважали особи чоловічої статі – 57 відсотків. Навмисно не кажу – чоловіки – тому що незалежно від віку таке кіно дивляться в основному люди з психологією підлітків.
Інша справа жінки. Їх число серед глядачів зросло на один відсоток з першого уїк-енду і досягло 43 відсотків. Оскільки картина стверджує, якщо не перевагу жінок над чоловіками, то хоча б рівність статей, вона може бути цікава жінкам навіть із «дорослою психологією».
Тож ця картина поступово перетворюється з типової екранізації коміксу в соціальний феномен на тлі рухів MeToo і Time Out. І це ніяк не пов’язано з критичною оцінкою фільму, як мистецького твору. Оцінки ці далекі від захоплення, крім загального для всіх критиків вихваляння Брі Ларсон.
Ну, а далі все скромніше. Мультик Wonder Park («Чарівний парк Джун»), що посів друге місце, зібрав усього 16 мільйонів доларів у 3838 кінозалах, що при постановочному бюджеті в 100 мільйонів доларів (не враховуючи витрат на промоушен) обіцяє фільму проблему.
Взагалі кажучи, нерідко найбільш прибутковим виявляються малобюджетні фільми. Одним із них, схоже, стане молодіжна картина Five Feet Apart («У метрі один від одного»). На своє відкриття фільм, що коштував у виробництві всього 7 мільйонів доларів, зібрав 13,2 мільйона доларів із 2803 екранів і посів третє місце. Практично окупляться. Далі він почне працювати на чистий прибуток.
На закінчення про два розчарування. Про двох дебютантів, що не увійшли навіть до першої п’ятірки. Я з цікавістю чекав британську картину The Aftermath («Наслідки»), про життя сім’ї британського офіцера в переможеній Німеччині з Кірою Найтлі в головній ролі. Проте фільм зібрав лише 11500 доларів на зал в обмеженому числі кінотеатрів і це не обіцяє йому гідного касового майбутнього.
І ще одна невдача. Режисерський дебют відомого британського актора Ідріса Ельби, якого навіть пророкують у Джеймси Бонди, Yardie («Ярді») зібрав усього 300 (триста!) доларів на зал.
Автор: Сергій Рахлін