Комедія «Євробачення: Історія Вогняної саги» хльостко висміює все банальне і недолуге, що є в цьому пісенному конкурсі. Але разом із тим і ефектно виділяє сильні сторони цього заходу.
Сюжет. Історія обертається навколо ісландського дуету, що складається з двох провінційних фанатів музики. Він – слабохарактерний невдаха, який з самого дитинства мріє перемогти на «Євробаченні». Вона – талановита співачка, яка знайшла своє покликання в музиці. Над ним сміється все село. Над її майбутнім гірко зітхає мама, наставляючи дочку, що в її віці потрібно було б уже задуматися про сім’ю і більш серйозну кар’єру.
Одного разу за загадковим збігом обставин ці два невдахи потрапляють на заповітний пісенний конкурс. Там їм доведеться зіткнутися з підступністю іноземних артистів, перипетіями шоу-бізнесу, харизмою великих зірок і увагою багатомільйонної аудиторії. Чи зможуть вони вистояти під таким напором і при цьому не втратити свою віру в перемогу на конкурсі – про це глядач дізнається ближче до фіналу.
Над чим сміється цей фільм. Автори стрічки кепкують над наївним пафосом артистів, які на повному серйозі зі сцени співають всякі непристойності про «левів любові» і «вулкани пристрасті». Крім того тут отримують по заслугам манірні артисти, які закочують істерики через найменші образи. Не оминають увагою тут і забавну провінційність багатьох ісландців, які сьогодні, в 21-му столітті, продовжують вірити в ельфів.
Що у фільмі порадує шанувальників «Євробачення». Через стрічку проходить з десяток переможців пісенного конкурсу останніх років. Під час однієї з найефектніших сцен фільму тут з’являється ізраїльська пампушка Нетта Барзілай (переможниця 2018 року), яка співає разом із норвежцем Олександром Рибаком (переможець 2009 року), австрійкою Кончитою Вурст (переможниця 2014 року), українкою Джамалою (переможниця 2016 року) і декількома іншими зірками «Євробачення».
А португальцю Салвадор Собралом, який переміг у 2017 році, коли конкурс проходив у Києві, відвели в комедії найбільше уваги. Під його шлягер Amar pelos dois герої стрічки гуляють по старовинному і романтичному Единбургу, де за сюжетом проходить конкурс. А сам португальський співак з’являється в образі вуличного музиканта, який грає на піаніно просто на вулиці.
За що у фільмі висміюють росіян. Головним суперником ісландського дуету виявляється пафосний російський співак, який всіляко корчить із себе богоподібного небожителя. Він до біса багатий. До біса вродливий. До біса талановитий. І до біса знаменитий. Але ця винятковість росіянина не привертає увагу і не викликає захоплення, а скоріше навпаки. Його роздута і навіть дещо авторитарна персона пригнічує оточуючих.
Словом, російський співак – повний антипод головного героя. Останній же – повністю відкритий оточуючим. Він живе настільки скромно, що у багатьох це прийнято вважати бідністю. Настільки ж протилежні і їхні стосунки з музикою. Головний герой, сідаючи за піаніно намагається створити ідеальну пісню і повністю виразити свої почуття. А російський використовує музику, щоб яскравіше продемонструвати себе. Якщо перший любить мистецтво в собі, то другий – себе в мистецтві.
Крім того, тут проявилася і одна з улюблених тем, над якими американці люблять у кіно кепкувати над росіянами. Тема гомосексуалізму. Коли заходить про це мова, то російський співак з пафосного забронзовілого генія перетворюється в зніяковіло підлітка, якого застали на гарячому.
Кому буде цікавий цей фільм? «Євробачення: Історія Вогняної саги» сподобається багатьом шанувальникам пісенного конкурсу. Але чимало з них, звичайно, можуть засмутитися соковитими гронами глузувань на адресу цього заходу і його артистів.
Крім того ця стрічка нагадує про безсмертну істину, що, якщо зберігати вірність велінням свого серця, то обов’язково знайдеш особисте щастя.
Ну, а для тих, хто байдужий і до самого пісенного конкурсу, і до підтекстів фільму – це кіно може сподобатися вже хоча б тому що 2020 й рік з відомих причин дуже бідний в плані кіно. І з усіх комедій, які незважаючи ні на що дісталися до широких екранів, «Євробачення: Історія Вогняної саги» – дійсно одна з найсмішніших.