Звичайно, добре, коли немає конкуренції, але ситуація з кінопрокатом, як і раніше дуже далека від норми. У Північній Америці (США і Канада спільний ринок) особливо. Фільм режисера Крістофера Нолана Тенет перейшов рубіж у 280 мільйонів доларів у всьому світі, і це при дуже скромних північноамериканських зборах в 3,4 мільйона доларів в 2850 залах в четвертий вікенд релізу. Разом – 41 мільйон з невеликим «домашніх» доларів за чотири тижні.
Картина виручила в світі за ці вихідні 19,2 мільйона доларів в 58 країнах. США показали найбільше зниження на 26% в порівнянні з минулим уїк-ендом, за ними слід Японія з 3 мільйонами доларів в другій вікенд при 30% -му зниженні.
Тенет – перший великий студійний реліз, випущений під час пандемії, і його відносно невисокі збори в порівнянні з величезним постановочним бюджетом в 205 мільйонів доларів тільки підкреслюють проблеми кіноіндустрії по залученню глядачів в умовах світової епідемії з її обмеженнями і соціальним дистанціюванням. Здавалося б, це буде блокбастер, але диснеївський Мулан, який не виходить у прокат у США, а відправився прямо на стрімінг, зібрав лише 3,4 мільйона доларів у 20 країнах, і потягнув лише на 64 мільйони доларів по всьому світу. У свій п’ятий вікенд Нові мутанти зібрали 2,5 мільйона доларів по всьому світу, в тому числі 1,1 мільйона доларів у 2305 залах у Північній Америці. Теж провал, оскільки бюджет був чималим. У свій сьомий вікенд екшен трилер Несамовитий (Unhinged) з Расселом Кроу в головній ролі, посів третє місце з 1 мільйоном доларів на 2 182 екранах, «усохнув» лише на 22%. Загальний збір в Америці перевищив 17 мільйонів доларів. Виглядає скромно, але бюджет був теж скромним, тож є надія на прибуток.
На тлі нестабільних касових зборів на внутрішньому ринку, голлівудські студії стежили з надією за зростанням відвідуваності кінотеатрів за кордоном, а тепер знову з тривогою дивляться на зростання рівня заражуваності вірусом за межами Північної Америки. Як ви прочитали вище, «домашні» касові збори доводять викликали тривогу з приводу реального повернення до життя американських кінотеатрів через шість місяців після початку пандемії. Так, фільм виручив солідні гроші за кордоном, значною мірою завдяки європейським кінотеатрам. Але з урахуванням того, що рівень зараження COVID-19 знову зростає по всій Європі немає ніяких гарантій, що кінотеатри в цих країнах, як і раніше будуть відкриті для голлівудських блокбастерів, які планувалися до випуску цієї осені.
Так, звичайно, переважна частина європейського кінопрокату відновилася краще, ніж американський. Більшість кінотеатрів на європейському континенті були знову відкриті до липня, при цьому були введені обмеження по заповнюваності залів у діапазоні від 20 до 50 відсотків і дотримувалися ті ж правила безпеки, що і в американських кінотеатрах.
У порівнянні з минулим роком збори за перші вихідні вересня коливалися від 58% в Іспанії до 23% у Німеччині. Для порівняння, показники в Америці за ті ж вихідні знизилися на 78%. Всупереч очікуванням, навіть у такій «кінолюбивій» країні як Франція місцеві нові фільми показали слабкі результати, з тих пір як театри знову відкрилися в липні. Але багато кінотеатрів, закривалися по буднях до виходу доводять за відсутністю глядачів. Схоже, що поки саме Голлівуд забезпечує хоча б відносну життєздатність європейського прокату. А як буде далі не знає ніхто.